SJ, inte längre min största fiende


 Jag har många gånger förargat mig över SJ:s kundtjänst och verksamhet men idag fick jag min första positiva respons.
I juni förra året åkte jag tåg mellan Stockholm och Skövde, då tåget var försenat med två och en halv timme. Eftersom att SJ inte har vett att skämmas över sina priser som kan jämföras med bankrån, så tänkte jag minsann utnyttja deras resegaranti. Så, i september någon gång skickade jag in biljetterna för att sedan kunna få tillbaka resecheckar av samma värde jag åkte för den där gången. Igår slog det mig att jag inte hade hört något om det och tyckte att det var något konstigt. Försökte de snuva mig på det, vad? Haha, låt mig skratta dem rakt i ansiktet.
Jag ringer upp kundtjänst istället, för där kan de minsann inte undgå sin kunds rättigheter. Först och främst lovade de mig att få väntade 7 minuter, det tog 17. Okej, överkomligt för att den som tog emot mig var grymt trevlig och trots att jag egentligen inte kunde bevisa att jag åkt den här biten (Jag har ju varken biljetter eller beställningsnumret kvar, hallå. Det har snart gått ett år) så har han nu fixat mig resecheckar som jag ska få den här veckan. TJOHO! Nu kan jag resa även om jag skulle vara luspank, vilket jag egentligen är men bara fram tills löningen. Där fick SJ ett pluspoäng, eller HAN fick pluspoäng.
Så, om ni kommer försent. Be smart och utnyttja det ni har rätt till. Det lönar sig ta mig fan.

Kommentarer
Postat av: Anki

Shit, det visste jag inte ens att man kunde! Hade varit miljonär vid det här laget, men tanke på hur många förseningar jag suttit med på...Miljonär; just för att jag hade sålt resecheckarna på Tradera, iofs är de ju kanske "personliga"... ; )

2009-01-22 @ 01:03:33
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Sanne

Tänk vad en sådan liten sak som trevlig kundservice kan göra med ens dag :-)

2009-01-22 @ 01:23:27
URL: http://llltelluln.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0