The passion of the christ


 Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen. Bra att ha sett den. Har man däremot läst om den här historien, vilket vi flesta har gjort i skolan eller av eget intresse, så vet man vad som väntar. Jesus is about to die on a cross. Jag tycker inte riktigt att skådespelaren James Caviezel, som spelar Jesus, når fram till mig som tittar. Jag känner inte hans smärta. Jesus framstår bara som jävligt seg på att dö och man sitter här spänt och tänker: "Men vad fan, kom igen nu då! Ge upp. Sluta andas. Hälsa hem. Be far din göra slut på dig nu då. Om Gud finns, så bör han ju se och stoppa eländet."
Jag är nästan irriterad över hela situationen och svär över att den där typen av våld är något folk fortfarande använder än idag. 2010 år efter Kristus!

Sen slog det både mig och Mathias att Lucifer, den fallne ägeln som stod Gud närmast, bör vara av en god karaktär som hamnat i helvetet och straffar förrädare. Att han själv hamnade i helvete berodde på att han gjorde uppror mot Gud som ville att alla änglarna skulle tjäna honom. Men om Gud straffar människor än idag, även Sirimon från Kenya som aldrig hört talas om Jesus, så måste ju Lucifer vara god som inte straffar dem som inte gjort något ont. Hallå, karma då? Om man får tro annan religion bör man ju ska få gott om man gör gott. Och om man då gör ont, bör man få ont? Det verkar ju vettigt men då är ju Lucifer den goda ängeln och Gud är bara en Son of a bitch som blir förbannad över att resten av världen inter vill tjäna honom. Snacka om makt- kåt DJÄVUL. Jag får hur som helst inte ihop Lucifer som något ont, om man nu ska straffas för att man burit sig illa åt.
Förklaring, någon?

Sen att bibeln är skriven så att den ska passa alla i alla tillfällen, gör att dess anhängare alltid kan förklara sig fast egentligen utan någon som helst substans. Den är kryptisk, den skiten, som är gjord att tolkas och misstolkas. Inte bara bibeln utan även koranen. Alla jävla böcker som skrivs för att tjäna Gud är gjord för att förvirra människan samtidigt som svaga länkar kanske behöver bibeln eller koranen för att skapa balans för sitt inre. Förlorade själar som inte vågar eller kan med att gå sin egen väg.
Ronnie James Dio har fattat.



Nog fan får han lida allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0